Gezond & Slank, het hele jaar door.
80808410 - sheet of diet plan and fresh products on wooden table, top view

Proteïnedieet

Verantwoord, gezond en smakelijk afvallen met een proteïnedieet?

Alleen de overtollige vetmassa verliezen en niet de spiermassa of alleen vocht?

Blijvend Gezond & Slank. Maar natuurlijk wel zonder terugval, bijwerkingen of hongergevoel. Want dan is het gemakkelijk vol te houden en voelt u zich snel en blijvend weer topfit. Dat kan met een van onze proteïnediëten. Wij werken met het proteïnedieet van Protiplan en SLIMDiet! Deze diëten zijn afzonderlijk te volgen maar ook ideaal te combineren.

Voordelen van een proteïne dieet

  • Medisch verantwoord
  • Geen jojo-effect
  • Geen hongergevoel
  • Blijvend resultaat
  • Snelle bereidingstijd van maaltijden
  • Eenvoudig in te passen in elke gezinssituatie of werksituatie

De 4 fases

Omdat normale voeding naast eiwitten ook koolhydraten en vetten bevat gebruikt u tijdens het 4 fasen proteïne dieet proteïne voeding. Deze bevatten een hoog eiwitgehalte en een minimum aan vetten en koolhydraten. U kunt kiezen uit vele smakelijke gerechten; shakes, pudding, repen, dranken, omelet, koekjes enz.

Het aantal gerechten per dag is van belang. U vult de Protiplan proteïne voeding aan met bepaalde groenten, waarvan u zoveel mag eten als u wilt. Voor sommige groenten geldt een maximum gewicht wat u per dag mag nuttigen. De mate van overgewicht bepaalt de duur van de fase. Naarmate het streefgewicht nadert worden de proteïne gerechten vervangen door normale voedingsmiddelen. Als u na deze 4 fasen een gezonde eetgewoonte combineert met beweging blijft u stabiel op uw nieuwe gewicht.

Fase 1

Het doel in deze fase is om 70% van je gewenste gewichtsverlies te bereiken. Deze fase is de meeste strenge, hierin eet u 5 á 6 proteïne producten per dag. Veel mensen vinden dit de makkelijkste fase omdat je een duidelijk eetschema krijgt met veel lekkere producten. Bovendien eet je elke 2,5 uur en zie je snel resultaat zonder hongergevoel.

Fase 2

De tweede fase wordt ook wel de gemengde fase genoemd. Ook deze fase kent zes eetmomenten, waarvan vier (of vijf) met producten van proteïne producten. Afslanken gaat in deze periode gestaag door met als doel 20% van je gewenste gewichtsverlies te bereiken.

Fase 3

De derde fase wordt ook wel de overgangsfase genoemd omdat je langzaam de omschakeling gaat maken naar een normaal en gezond eetpatroon.

Fase 4

Als je hier bent heb je bijna je doel bereikt en gaan we verder omschakelen naar gezond eten zonder proteïne producten.